Monday, November 30, 2009

Say it!

I will say what I feel
I will tell you
what's on my mind;
what's in my heart
I don't care
what'll be your reaction
I don't care
what'll you'll say
All I hope is that
you'll listen...


adik/insomniac

Saturday, November 28, 2009

I miss you...


I miss you so,
but there's nothing I could do
but to wait
till we can be together again...

Wednesday, November 18, 2009

Case No. 14: Secret Lovers


Text message: "Aura, are you here in Manila today? can we meet up?"
"Yep! hmmm sounds... ok meet you same time, same place today."
"Thanks a lot friend, see you!"

...
I'm no love guru, but my ears have heard all sorts of love problems, situations, even the craziest, sweetest and most bitter of it all. But this one is the most shocking of all...
and I couldn't say much... to a friend who's so, so dear to me. The tears broke my heart and our silence kept the much needed warmth for a listening friend, that I am and will always be.
Dumbfounded of such reality, troubled and empty. For my friend, I wish I could whisk my wand and turn back time for you to start all over again, but of course, that cannot be...
I believe that in all things we do, we have a choice. Whether to stay stuck or step forward, we have a choice. To stand still or bend a little, still there's a choice. To sleep rather than to eat, that's a choice. And in every choice we make, comes responsibilities.
Loving is never wrong, the timing perhaps and the person we choose to love. Still that is our choice. It may be the right love at the wrong time or why can't it be drama, but the consequences of our actions are all the same.
To be righteous or to go astray, who am I judge? We are all grown-ups. Seeing ourselves in a situation we never imagined we're going into is our own-making. There's no other person to blame but ourselves. Much of the people involved.
Still a long process to go through, but to let go or hold on is the hardest choice. To be stand firm or to be weak in that decision, I know time and time will tell, but still there's a choice.

Secret Lovers
by Atlantic Starr

Here we are, the two of us together,
Taking this crazy chance to be all alone,
We both know that we should not be together,
Cause if they find out it could mess up,

Both our happy homes

I hate to think about us all meeting up together,
As soon as I look at you it will show on my face,
Then they'll know that we've been loving each other,

We can't let'em know, girl, no, no,

We can't leave a trace.


Chorus
Secret lovers that's what we are,

We should not be together,

But we can't let go cause we love each other so.

Sitting at home I do nothing all day

But I think about you and hope that you're okay,
Hoping you call before anyone gets home

I wait anxiously alone by the phone.


How could something so wrong be so right,

I wish we didn't have to put our love out of sight,

Living two lives just ain't easy at all,

But we gotta hang on in there or fall


Chorus

Secret lovers that's what we are,

Trying so hard to hide the way we feel,

Cause we both belong to someone else,

But we can't let go cause what we feel is oh so real...

So real,

So real...


Bridge
You and me,

Are We friend,

Is this cool,

Or do we care ?

Can they tell what's in our mind ?

Or maybe we'll be secret lovers all of the time ?

In the middle of making love we notice the time,

We both get nervous 'cause it's way after nine,

Even though we hate it we know it's time that we go,

We gotta be careful so that no one will know.


Chorus

Secret lovers that's what we are,

Trying so hard to hide the way we feel,

Cause we both belong to someone else,

But we can't let go cause what we feel is oh so real...

So real,

So real...

Tuesday, November 10, 2009

sweet dreams














In my dreams
you are real,
you are mine,
you and me.

But I know,
you'll forever be
just a dream...


Sweet dreams
by Beyonce

Turn the lights on

Every night I rush to my bed

With hopes that maybe
I'll get a chance to see you

When I close my eyes
I'm going out of my head

Lost in a fairytale, can you hold my hands and be my guide?


Clouds filled with stars cover the skies
And I hope it rains, you're the perfect lullaby
What kinda dream is this?
You could be a sweet dream or a beautiful nightmare
Either way I don't wanna wake up from you


(Turn the lights on)
Sweet dream or a beautiful nightmare
Somebody pinch me, your love's too good to be true

(Turn the lights on)
My guilty pleasure, I ain't going no where

Baby long as you're here I'll be floating on air
'Cause you're my
You can be a sweet dream or a beautiful nightmare

Either way I don't wanna wake up from you

(Turn the lights on)

I mention you when I say my prayers
I wrap you around all of my thoughts
Boy you're my temporary high
I wish that when I wake up you're there
To wrap your arms around me for real
And tell me you'll stay by side
Clouds filled with stars cover the skies
And I hope it rains, you're the perfect lullaby

What kinda dream is this?
You could be a sweet dream or a beautiful nightmare
Either way I don't wanna wake up from you

(Turn the lights on)
Sweet dream or a beautiful nightmare
Somebody pinch me, your love's too good to be true

(Turn the lights on)
My guilty pleasure, I ain't going no where
Baby long as you're here I'll be floating on air

'Cause you're my You can be a sweet dream or a beautiful nightmare
Either way I don't wanna wake up from you

(Turn the lights on)
Tattoo your name across my heart so it will remain
Not even death can make us part
What kind of dream is this?
You could be a sweet dream or a beautiful nightmare
Either way I don't wanna wake up from you

(Turn the lights on)

Sweet dream or a beautiful nightmare
Somebody pinch me, your love's too good to be true

(Turn the lights on)
My guilty pleasure, I ain't going no where
Baby long as you're here I'll be floating on air
'Cause you're my
You can be a sweet dream or a beautiful nightmare
Either way I don't wanna wake up from you
(Turn the lights on)
Either way I don't wanna wake up from you

adik/insomniac

Monday, November 09, 2009

Is your love genuine or fake?

check out this article:

http://bosanchez.ph/is-your-love-genuine-or-fake/

"I believe love is about dirty hands, not beating hearts. The essence of love isn’t feelings but service. Scott Peck says it so well—the opposite of love isn’t hatred; the opposite of love is laziness" -Bo Sanchez